DIVENDRES 16 DE JULIOL

Avui hem anat a visitar els grups itinerants de tercer i quart i de batxillerat.

Els de tercer i quart eren a la piscina de Xodos on havien arribat després d'una bona ruta. Els monitors els estaven preparant uns espaguetis carbonara que tenien molt bona pinta.

El grup de batxillerat estaven dinant al pantà de l'Alcora on havien fet caiac, tiro-lina i tir amb arc.

Tots estan be i lamentant que s'acabe ja el campament. Transcrivim ara la crònica de Manel des de Torre-xiva:

Hui el dia s'alça clar i lluminós, amb un poc de brisa refrescant. Cap a les 9, el sol ja pica. Gimnàstica, amb pràctica del ball final i pregària, amb la paràbola del blat i el jull, el bé i el mal barrejats i la dificultat de viure amb els dos alhora. Desdejuni tranquil, amb els blaus en un emplaçament nou agradablement fresc. Les princeses del grup verd s'han fet uns monyos xonis i no volen que les filme perquè volen que siga una sorpresa per a la nit.

La seqüència diària transcorre amb normalitat. Arreglem les habitacions i els lavabos, fem el taller de cuina (galetes de mantega), a càrrec dels delmats blaus i dels rogets, animosos i competitius i tot.

Hui no hi ha riu perquè hi escassegen els racons d'ombra. Anem a la piscina per torns. Els qui estan en les cases ocupen el temps en la preparació de la vetlada i de la celebració de demà.

Hora de dinar: uns cigrons boníssims i peix arrebossat. De postres, préssecs en almívar. I unes figues acabadetes de collir per als rogets, que són la nineta de l'ull.

Relax de migdia. Després preparem missatges i cates per a l'amic invisible i pintem les figuretes d'argila que vam fer ahir. Ho estem passant tan bé que és una llàstima que demà siga l'últim dia. Una certa atmòsfera de final sura en l'ambient.

Encara tenim la sort de comptar la incorporació d'una xica del grup morat que encara no havia pogut vindre per la pandèmia. Pogets i groguets, plens d'agraïemnt fan presents al grup lila: medalles amb els noms i les inicials, polseres trenades i missatges.

A continuació, una gimcana especial pel poble, amb l'objectiu de preguntar a la gent dades sobre la cultura local. Fet això, els grups es dispersen per a jugar lliurement. El sol ja declina. Comença l'hora daurada i el retorn cap a les nostres cases.

Hui tenen oratori el grup verd i el morat, amb els rajos del sol que s'amaga entrant màgicament a la capella. I mentres, a fora, balls espontanis des rogets i dels grocs: unes escenes realment delicioses per la espontaneïtat i la convicció amb què ballaven.

I així arribem a l'hora de sopar: el nostre últim sopar. És una sopeta molt bona i pollastre arrebossat. De postres, meló d'alger. Com que les maletes les farem demà, la sensació és de normalitat absoluta dels hàbits que hem creat en la colònia.

Es fa fosc i arriba l'última vetlada, preparada pels grups verd i morat. Ha sigut una sèries de minipeces teatrals representatives d'escenes suposades de la vida de Torre-xiva. Per últim, els cants, la part més emotiva. I del Bona nit, al llit. Canten els grills o el cel somriu estelat. Bona nit!